مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 05:052021-11-21اقتصادي

600 کیلومتر از رودخانه های گلستان سالانه به لایروبی نیاز دارند


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: 600 کیلومتر از رودخانه های گلستان سالانه به لایروبی نیاز دارند.

- به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سید محسن حسینی با بیان اینکه حدود سه هزار کیلومتر رودخانه در استان جاری است، اظهار کرد: حدود هزار و 800 کیلومتر از رودخانه های استان که عمدتاً در بازه رودخانه های پیر طبقه بندی می شوند و نیز مقاطعی از رودخانه های بالغ حداقل هر سه سال یک بار نیاز به لایروبی دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: به عبارت دیگر لازم است هر سال حدود 600 کیلومتر از رودخانه های استان که در مناطق مختلفی مانند شهرها، روستاها، اراضی کشاورزی، مراتع، بالادست پل ها و دیگر سازه های تقاطعی و مصب رودخانه ها جریان دارند، لایروبی شود.

وی بیان کرد: با قیمت های سال 1400، برای 600 کیلومتر لایروبی به 140 میلیارد تومان اعتبارسالانه نیاز است و در صورتی که اسناد خزانه باشد به 200 میلیارد تومان اعتبار سالانه برای لایروبی این 600 کیلومتر نیاز است.

حسینی ادامه داد: امسال از محل اعتبارات مختلف مرتبط با مهندسی رودخانه حدود 11 میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی توسط شرکت آب منطقه ای در نظر گرفته شده است که با این اعتبارات می توان 50 کیلومتر رودخانه را لایروبی کرد که به بازه های اولویت دار اختصاص می یابد و البته به دستگاه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

600 کیلومتر از رودخانه های گلستان سالانه به لایروبی نیاز دارند

600 کیلومتر از رودخانه های گلستان سالانه به لایروبی نیاز دارند