مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 16:152021-11-20اقتصادي

آغاز عملیات واکسیناسیون دام های روستایی و عشایری در استان قم


طرح واکسیناسیون تب برفکی در دام های روستایی و عشایری استان قم به همت اداره کل دامپزشکی این استان از یکم آذرماه آغاز می شود و تا 30 دی ماه ادامه خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، مجید صادق در گفت وگویی اظهار کرد: برای حفظ سرمایه دامی کشور و کمک به اقتصاد دامداران اجرای طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی در سطح استان قم توسط اداره کل دامپزشکی اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح در دام های روستایی و عشایری از جلمه سبک شامل گوسفند و بز و سنگین شامل گاو و گوساله به صورت رایگان و با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی به مدت دو ماه از تاریخ یکم آذرماه لغایت 30 دی ماه عملیاتی خواهد شد.

کارشناس مسئول مطالعات اپیدمیولوژیک و آمار حیاتی اداره کل دامپزشکی استان قم  گفت: واکسیناسیون گاوها  در دامداری های روستایی  و مایه کوبی گوسفند و بز در گوسفند و بز داشتی در کلیه مناطق استان تحت پوشش مایه کوبی قرار می گیرند.

پیش بینی می شود در این طرح تعداد 180 هزار رأس گوسفند و بز و تعداد 17 هزار رأس گاو و گوساله تحت پوشش مایه کوبی رایگان قرار گیرند.

 صادق عنوان کرد: با توجه به  تغییر فصل و برگشت دام های کوچ رو و افزایش ماندگاری ویروس در دماهای پایین و نیز جابجایی بیشتر دام، خطر  بروز و افزایش کانون های ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات واکسیناسیون دام های روستایی و عشایری در استان قم

آغاز عملیات واکسیناسیون دام های روستایی و عشایری در استان قم