مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 15:002021-11-20سياسي

باستان شناسان ایران و آلمان به دنبال ساسانیان در معدن نمک زنجان


باستان شناسان ایرانی و آلمانی کاوش در معدن نمک چهرآباد زنجان، معروف به «دوزلاخ» را با هدف به دست آوردن آگاهی بیشتر از معدنکاری دوره هخامنشی و ساسانی آغاز کردند.

- باستان شناسان ایرانی و آلمانی کاوش در معدن نمک چهرآباد زنجان، معروف به دوزلاخ را با هدف به دست آوردن آگاهی بیشتر از معدنکاری دوره هخامنشی و ساسانی آغاز کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این فصل از کاوش ها به سرپرستی مشترک ابوالفضل عالی و توماس اشتولنر انجام می شود.

ابوالفضل عالی، سرپرست ایرانی هیأت باستان شناسی مستقر در معدن نمک چهرآباد، گفت: پنجمین فصل کاوش هیأت مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و موزه و دانشگاه بوخوم آلمان از نیمه آبان ماه امسال آغاز شد و براساس برنامه ریزی به عمل آمده تا نیمه آذرماه امسال ادامه خواهد داشت.

او با بیان این که کاوش این فصل پس از سه سال وقفه در کار میدانی و در ادامه پژوهش های باستان شناسی سال های گذشته انجام می شود، اظهار کرد: در دو فصل اخیر کاوش در سال های 1396 و 1397 به جز حفاری در ترانشه های قدیمی که محل کشف مردان نمکی و مربوط به معدنکاری دوره هخامنشی و ساسانی است، بخش های دیگری از کوه معدن نمک از جمله تونل های فروریخته دوره های قاجار و پهلوی و همچنین دوره سلجوقی و کمپ استقراری م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باستان شناسان ایران و آلمان به دنبال ساسانیان در معدن نمک زنجان

باستان شناسان ایران و آلمان به دنبال ساسانیان در معدن نمک زنجان