مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 11:402021-11-20پزشكي

21 درصد یزدی ها دیابتی هستند/سونامی دیابت در راه است


مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد از سونامی آینده دیابت در این استان خبر داد و عوامل مانند کم تحرکی، تغذیه نامناسب و استرس زیاد در نسل امروز را موثر در این پیش بینی دانست.

- دکتر محمدرضا آقایی امروز شنبه 29 آبانماه در جمع خبرنگاران در باب اهمیت اهتمام و عزم همگانی به پیشگیری از بیماری دیابت گفت: هزینه مستقیم بیماری دیابت در سال 2017 میلادی سه برابر هزینه بیماری سرطان و برابر با هزینه بیماران زخم پای دیابتی به عنوان تنها یکی از عوارض این بیماری بوده است.

وی میزان بقای 5 ساله افراد دچار زخم پای دیابتی را معادل میزان بقای 5 ساله ی بیماران مبتلا به سرطان هایی مانند سرطان های ریه و پانکراس عنوان کرد و افزود: هر 15 دقیقه 19 نفر دیالیز می شوند و متاسفانه در همین زمان 38 پا به دلیل دیابت قطع و 12 نفر از عوارض این بیماری دچار نابینایی می شوند.

آقایی با تاکید بر این که یزد در آینده با سونامی دیابت مواجه خواهد شد، گفت: در حالی 21 درصد جمعیت استان دیابتی و 25 درصد نیز پره دیابتی هستند که نسل کنونی بیماران از تغذیه مناسب و تحرک کافی برخوردار بوده اند ولی نسل امروز نه تنها کم تحرک و دارای تغذیه نامناسب بلکه بسیار پراسترس هستند لذا در آینده با سونامی دیابت ماجه خواهیم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

21 درصد یزدی ها دیابتی هستند/سونامی دیابت در راه است

21 درصد یزدی ها دیابتی هستند/سونامی دیابت در راه است