مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 07:352021-11-20اجتماعي

دستگاه ترکیبی تصفیه هوا و استریل سطوح ساخته شد/ کاربرد در مدارس و مراکز بهداشتی


محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه ترکیبی تصفیه هوا و استریل سطوح در یک محیط شدند که نیازی به فیلتر ندارد.

- حجت باقری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان به خبرنگار مهر گفت: در این شرکت موفق شدیم دستگاه تصفیه هوایی را طراحی کنیم که می تواند علاوه بر تصفیه هوا، سطوح را استریل و عاری از هر نوع ویروس، باکتری و میکروب کند.

وی با تاکید بر اینکه معمولا دستگاه های تصفیه هوا با استفاده از فیلتر، هوا را تصفیه می کنند، گفت: اما در این دستگاه از هیچگونه فیلتری استفاده نکردیم که همین موضوع محصول ما را از سایر تصفیه کننده های هوا متمایز می کند.

معمولا هزینه های تعویض فیلتر برای تصفیه هوا بالا است از همین رو هزینه نگهداری دستگاهی که طراحی کردیم از این منظر پایین است.

باقری افزود: معمولا هر سال این فیلترها باید عوض شوند و مصرف کننده نمی تواند هر ساله هزینه زیادی را متحمل شود تا فیلترها را تعویض کند؛ از این رو شاهد دستگاه های فیلتری دست دوم زیادی در بازار هستیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر عدم نیاز به فیلتر در این دستگاه ترکیبی تصفیه هوا و استریل سطوح، تا 3 سال نیاز به هزینه نگهداری وجود ندارد.

به گفته این مدیر شرکت دانش بنیان، این دستگاه در مدت زمان کوتاهی فضای یک اتاق را از آلودگی تمییز می دهد و سطوح را نیز عاری از ویروس، باکتری و میکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه ترکیبی تصفیه هوا و استریل سطوح ساخته شد/ کاربرد در مدارس و مراکز بهداشتی

دستگاه ترکیبی تصفیه هوا و استریل سطوح ساخته شد/ کاربرد در مدارس و مراکز بهداشتی