مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 06:152021-11-20بين الملل

ارتش عراق شایعه تمدید حضور نظامیان آمریکایی را تکذیب کرد


سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، تصریح کرد که مدت زمان حضور نظامیان آمریکایی در عراق تمدید نشده و هنوز تاریخ خروج نهایی یگان های رزمی آمریکا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی هشدار روز گذشته کمیته هماهنگی گروه های مقاومت عراق در خصوص مقابله با اشغالگران آمریکایی پس از پایان مهلت پایان سال جاری میلادی، فرماندهی عملیات مشترک در )، تصریح کرد که  صحبت در مورد تمدید موعد خروج نیروهای آمریکایی نادرست و غیردقیق است.

 تاریخ خروج نیروهای رزمی 31 دسامبر آینده مشخص است و تغییری در آن ایجاد نشده است .

بغداد و واشنگتن در 26 ژوییه گذشته، به توافق رسیدند که نیروهای رزمی ایالات متحده تا پایان سال جاری از عراق خارج شوند و تعداد نامعلومی از نیروهای آمریکایی برای مشاوره و آموزش نیروهای عراقی باقی خواهند ماند.

نیروهای آمریکایی در سال 2014 به درخواست دولت عراق برای مبارزه با داعش که در آن زمان یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود، وارد عراق شدند.

آمریکا به این بهانه  3000 نیروی در قالب یک ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش که 2500 تن از آن ها، آمریکایی بودند، وارد عراق کرد.

الخفاجی در ادامه توضیح داد: رابطه دو طرف پس از خروج نیروهای رزمی، یک رابطه مستشاری در زمینه های آموزشی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و امنیتی علیه سازمان تروریستی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتش عراق شایعه تمدید حضور نظامیان آمریکایی را تکذیب کرد

ارتش عراق شایعه تمدید حضور نظامیان آمریکایی را تکذیب کرد