مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آبان 1400 ساعت 10:152021-11-19سياسي

مرگ اردشیر زاهدی؛ سورپریزهای داماد شاه در کهن سالی


داماد شاه که هفت سال همسر شهناز پهلوی بود و به وزارت خارجه و سفارت ایران در لندن و واشنگتن رسید و نام او یادآور پدرش بود که دولت ملی دکتر مصدق بود در اواخر عمر به گونه ای موضع گیری کرد که حامیان جنگ و تحریم و فشار حداکثری بر ایران را خوش نیامد خاصه وقتی گفت: - اینها پستان مادر (ایران) را گاز می گیرند و ترامپ و خروج او از برجام را تقبیح کرد عصر ایران؛ مهرداد خدیر- اگر از اردشیر زاهدی در سال های آخر عمر دو رقتار یا گفتار غافل گیر کننده و برای بسیاری خلاف انتظار سر نمی زد، مرگ او در 93 سالگی بازتاب گسترده ای در رسانه های سلطنت طلب می داشت و متقابلا در داخل شاید کیهان یا رسانه های دیگر اصول گر ا تیتر می زدند داماد عیاش شاه در سوییس مُرد.

در نظر اینان واژه درگذشت سزاوار همه نیست و برای برخی باید نوشت مُرد و همین که ننویسند سقط شد یا هلاک شد یا به درک واصل شد مردگان باید کلاه شان را به آسمان بیندازند.

متقابلا نزد نیروهای ملی هم چه محبوبیتی داشت وقتی برای کودتای سیاه 28 مرداد 1332 تعبیر قیام مردمی را به کار می برد و فرزند فرمانده کودتا و نخست وزیر بعد دولت ملی بود؛ سپهبد فضل الله زاهدی.

دو رفتار و گفتار اما در سال های پایانی عمر تصویر دیگری از او ترسیم کرد که اگرچه برخی به حساب دورافتادگی و سال های طولانی اقامت در سوییس گذاشتند و بعضی ناشی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ اردشیر زاهدی؛ سورپریزهای داماد شاه در کهن سالی

مرگ اردشیر زاهدی؛ سورپریزهای داماد شاه در کهن سالی