مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 09:002021-11-18پزشكي

این بیماری بلای جان 20 درصد کرمانشاهیان است!


رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابتلای 20 درصد جمعیت استان به فشار خون بالا خبر داد.

- دکتر حسین بیگلری از فشار خون به عنوان قاتل خاموش یاد کرد و افزود: یکی از خطرات حاصل از فشار خون بالا در طولانی مدت، افزایش احتمال ابتلای افراد به بیماری های قلبی، کلیوی و چشمی است.

وی افزود: گرفتگی عروق یکی از عوامل ابتلا به بیماری فشار خون بالا است که در بیماران دیابتی بیشتر دیده می شود و اگر فشار خون کنترل نشود، می تواند بروز سکته های قلبی ومغزی را به دنبال داشته باشد.

بیگلری گفت: این بیماری در اغلب موارد بدون علامت است به همین دلیل بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا هستند از بیماری خود خبر ندارند و همین امر آسیب های آن را بیشتر می کند.

وی افزود: در موارد نادری فشار خون بالا در افراد می تواند سر درد، سر گیجه، درد در قفسه سینه و تنگی نفس ایجاد کند.

این مسئول بی تحرکی، مصرف زیاد نمک، نوشابه، چاقی، استرس زیاد و تغذیه نامناسب را از عوامل موثر در ابتلا به فشار خون عنوان کرد و افزود: همچنین مصرف داروهای نیرو زا در جوانان خطر ابتلا به فشار خون و سکته های مغزی و قلبی را تشدید می کند.

بیگلری با بیان اینکه شرایط کرونایی افراد را نسبت به مراقبت از فشار خون بالا بی توجه کرده است، گفت: به دلیل بحران کرونا بس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری بلای جان 20 درصد کرمانشاهیان است!

این بیماری بلای جان 20 درصد کرمانشاهیان است!