مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 08:152021-11-18پزشكي

پنج درصد از جمعیت بالای 30 سال شهرستان دیر مبتلا به دیابت هستند


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: 5.

6 درصد از جمعیت 30 سال به بالای شهرستان دیر مبتلا به دیابت هستند.

- ، احمد آخوندی صبح پنجشنبه در حمع خبرنگاران اظهار داشت: هزار و 739 نفر از جمعیت بالای 30 سال شهرستان دیّر دیابت دارند و اطلاعات آنان در سامانه سیب ثبت شده است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری دیابت گفت: تغذیه مناسب، تحرک و فعالیت بدنی، پرهیز از مصرف دخانیات و الکل، کنترل استرس و بررسی سالانه قندخون نقش مؤثری در پیشگیری از بیماری دیابت دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: دیابت بیماری خاموشی است که اثرات آن عمده دستگاه های بدن را درگیر می کند و بیماری های قلب عروقی و مغزی، مشکلات بینایی، زخم اندام ها، نارسایی کلیه و… از عوارض مهم دیابت هستند.

وی گفت: افرادی که دارای اضافه وزن، BMI بالای 23، سابقه دیابت در خانواده، سابقه دیابت بارداری، فشارخون بالا، سن بالای 40 سال، سطوح چربی خون غیرطبیعی و اختلال تحمل گلوکز از جمله عوامل خطر بیماری دیابت می باشد.

آخوندی اضافه کرد: بیماران مبتلا به دیابت ماهانه توسط مراقبین سلامت و هر سه ماه توسط پزشک خانواده مورد ارزیابی و معاینه قرار می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که بیماری دیابت دارند می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنج درصد از جمعیت بالای 30 سال شهرستان دیر مبتلا به دیابت هستند

پنج درصد از جمعیت بالای 30 سال شهرستان دیر مبتلا به دیابت هستند