مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 16:202021-11-17فرهنگي

کتاب باید با تکنولوژی سازگار شود


اینکه تصور کنیم به همان دوران قبل از تکنولوژی از نظر کتابخوانی برگردیم دشوار است، اما کتاب باید با تکنولوژی سازگار شود.

- ایسنا/لرستان یک جامعه شناس گفت: اینکه تصور کنیم به همان دوران قبل از تکنولوژی از نظر کتابخوانی برگردیم دشوار است، اما کتاب باید با تکنولوژی سازگار شود.

مجتبی ترکارانی، امروز چهارشنبه، 26 آبان ماه، در نشست تخصصی بررسی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، موانع و راهکارهای ترویج آن که با حضور فعالان عرصه کتاب و به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برگزار شد، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی فقط شعار نیست بلکه باید فضای گفت وگویی ایجاد کنیم که این مبحث دیده شود.

وی ادامه داد: اوضاع کتابخوانی خوب نیست، مردم ما با وجود گوشی های هوشمند در طول روز زیاد می خوانند، اما مطالعه کردن با خواندن متفاوت است.

ترکارانی عنوان کرد: اینترنت به لحاظ شناختی مکانیزم های مغزی ما را دچار مشکل کرده، ما جامعه ای هستیم که به لحاظ تاریخی و محلی شرایط خاص و تاریخ شفاهی داریم، در حال حرکت به سمت کتاب بودیم که پیشرفت های دنیا این روند را به هم زد.

مسئول انجمن جامعه شناسی لرستان، ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که فرهنگ را ذیل دین تعریف کردیم درحالی که هرکدام از این مقوله ها باید جای خود باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب باید با تکنولوژی سازگار شود

کتاب باید با تکنولوژی سازگار شود