مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 10:052021-11-17بين الملل

حمایت مجدد گوترش از تحقق راه حل دودولتی برای حل موضوع فلسطین


دبیرکل سازمان ملل متحد در جدیدترین مواضع خود بار دیگر از راهکار سازشکارانه موسوم به راه حل دودولتی برای حل و فصل قضیه فلسطین حمایت کرد.

- به نقل از روسیا الیوم، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در یک نشست رسانه ای درباره ایجاد صلح در خاورمیانه اعلام کرد که راه حل دو دولتی تنها راه برآورده شدن خواسته های طرفین فلسطینی و صهیونیستی است.

وی همچنین از رهبران فلسطینی و صهیونیست خواست که گفتگوهای میان طرفین را احیا کنند.

گوترش با اشاره به سی امین سالگرد کنفرانس صلح مادرید که به آغاز گفتگوها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی منجر شد، اعلام کرد: ما در سالهای اخیر شاهد عقبگرد در مذاکرات راه حل دو دولتی بوده ایم اما امید خود را از دست نمی دهیم.

وی گفت: راه حل دودولتی، بنابر قطعنامه های سازمان ملل و قانون بین المللی و توافقات دو جانبه، تنها راهی است که دستیابی فلسطینیان و صهیونیستها به خواسته های قانونی شان را تضمین می کند، راه حل دو دولتی به اشغالگری پایان داده و ایجاد دو دولت مستقل را محقق می سازد که بر اساس مرزهای سال 1967 در کنار هم بطور مسالمت آمیز زندگی می کنند و بیت المقدس نیز پایتخت هر دوی آنها می شود.

گوترش همچنین متعهد شد که سازمان ملل برای تحقق این هدف به همکاری با فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین با شرکای خود در سطح منطقه ای و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت مجدد گوترش از تحقق راه حل دودولتی برای حل موضوع فلسطین

حمایت مجدد گوترش از تحقق راه حل دودولتی برای حل موضوع فلسطین