مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 07:552021-11-17سياسي

طرح حمایت از مالکیت صنعتی با لایحه دولت ادغام شد


سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جریان بررسی کلیات طرح حمایت از مالکیت صنعتی گفت: این طرح را با لایحه دولت ادغام کردیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی در دستور کار جلسه علنی امروز (چهارشنبه 26 آبان) قرار داشت.

سیدکاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در توضیح گزارش این کمیسیون گفت: طرح مالکیت صنعتی با 152 ماده در سه مجلس یعنی مجالس نهم، دهم و یازدهم بررسی شد.

از آن جا که قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری قانون آزمایشی بوده و 23 بهمن ماه 97 مهلت این قانون به اتمام رسید که با اذن مقام معظم رهبری و به دلیل حمایت از مخترعان تمدید شد.

وی افزود: موضوع ثبت مالکیت صنعتی امر بسیار مهمی است به گونه ای که در دو ماهی که در آمریکا دولت تعطیل بود این موضوع مالکیت صنعتی تعطیل نشد و در ایران هم این موضوع سابقه ای بیش از 100 سال دارد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی گفت: تعریف اختراع، شرایط ثبت، حمایت از حقوق مخترع، جلوگیری از تضییع حقوق مخترعان، پیش بینی فرآیند ثبت اختراع، امکان اعتراض متقاضیان ثبت اختراع، تعیین تکلیف حقوق مادی و معنوی مخترع، حمایت از جنبه های معنوی اختراع، تعیین قواعد برای واگذاری اختراع از جمله مواردی است که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح حمایت از مالکیت صنعتی با لایحه دولت ادغام شد

طرح حمایت از مالکیت صنعتی با لایحه دولت ادغام شد