مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 04:352021-11-17فرهنگي

تلاش «دن کیشوت» برای نجات جهان از پلیدی ها/ تئاتر را رها نمی کنم


جواد مولانیا کارگردان نمایش «دن کیشوت» با اشاره به ویژگی های این اثر نمایشی، تئاتر را خاستگاه و خانه خودش خواند که هیچ گاه آن را رها نمی کند.

- جواد مولانیا کارگردان نمایش دن کیشوت با اشاره به ویژگی های این اثر نمایشی، تئاتر را خاستگاه و خانه خودش خواند که هیچ گاه آن را رها نمی کند.

جواد مولانیا که این روزها نمایش دن کیشوت را در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه دارد درباره این اثر نمایشی به ، مراحل تمرین و آماده سازی را برای ما سخت کرد اما در نهایت از کیفیت اجرا راضی هستم.

وی درباره بازیگران نمایش بیان کرد: بازیگران این اثر نمایشی ترکیبی از هنرمندان حرفه ای و تئاتری و هنرجویان تئاتر هستند.

به عنوان مثال بازیگر نقش دن کیشوت، میثم عبدی است که بارها تجربه کارگردانی و بازیگری داشته و 20 سالی است که تئاتر کار می کند.

بقیه بازیگران هم به جز یکی دو نفر از آنها که تاکنون تجربه بازیگری روی صحنه نداشته اند، از هنرمندان تئاتر هستند اما چهره سینمایی در نمایش نداریم.

مولانیا که این نمایش را براساس نمایشنامه ای از بولگاکف به صحنه می برد درباره تفاوت های این متن با رمان دن کیشوت سروانتس توضیح داد: میخاییل بولگاکف نمایشنامه دن کیشوت را براساس رمان سروانتس نوشته است که در این اقتباس طبیعتاً متن کوتاه تر و کاراکترها کمتر شده اند و کار حالت نمایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش «دن کیشوت» برای نجات جهان از پلیدی ها/ تئاتر را رها نمی کنم

تلاش «دن کیشوت» برای نجات جهان از پلیدی ها/ تئاتر را رها نمی کنم