مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 01:302021-11-16پزشكي

این زباله نجات بخش را دور نریزید!


طلای سرخ؛ نجات بخش، درمان کننده و شاید تنها امید صدها کودک بیمار مبتلا به سرطان، بیماری های نقص ایمنی و متابولیک کشنده؛ تنها 5 تا 10 دقیقه برای تصمیم گیری زمان است، - در غیر این صورت باید این زباله بیولوژیک نجات بخش را دور ریخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز 17 نوامبر مصادف با 26 آبان 1400 از سوی مجامع بین المللی به عنوان روزجهانی خون بند ناف نام گذاری شده است؛ یک زباله بیولوژیک نجات بخش، طلای سرخی که در خون بند ناف وجود دارد و می تواند دوام صدها و هزارن زندگی را تضمین کند.

باید بدانیم که تنها چند دقیقه بعد از تولد و خروج بند ناف، خون موجود در بند ناف و جفت لخته می شود.

بنابراین برای دسترسی به این منبع مهم تنها 5 تا 10 دقیقه فرصت داریم.

در غیر این صورت سلول های بنیادی موجود در آن که می تواند درمان کننده بیش از 80 نوع بیماری صعب العلاج باشد، بدون استفاده دور انداخته می شود!.

دکتر مژده نخلستانی _مدیر بانک خون بندناف سازمان انتقال خون در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تاریخچه ذخیره خون بند ناف، گفت: در ذخیره سازی و پیوند خون بند ناف، پروفسور الین گلوکمن از شناخته ترین و تاثیرگذارترین چهره های این عرصه است که توانست با اولین پیوند موفقیت آمیز خون بند ناف بر روی کودکی پنج ساله مبتلا به آنمی فانکونی(نوعی کم خونی مادرزادی) از طریق سلول های بنیادی خون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این زباله نجات بخش را دور نریزید!

این زباله نجات بخش را دور نریزید!