مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 15:052021-11-16اقتصادي

مرمت تزیینات ایوان جنوبی گنبد سلطانیه آغاز شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: فاز نخست مرمت تزیینات گچی در ایوان جنوبی گنبد سلطانیه آغاز شد.

- ، امیر ارجمند گفت: مرمت بخش های باقی مانده از تزیینات و طرح های هندسی و نقوش گره بر سطوح دیواره های جانبی و خوانا سازی، مستند نگاری، موزون سازی رنگی و لکه گیری و کاری در بخش های آجری بندکشی بین آجرها، مرمت آجرهای فرسوده و استحکام بخشی در ایوان جنوبی گنبد سلطانیه آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: اصول مرمت در سلطانیه در عین مطابقت با روش های بین المللی به نوعی ادامه دهنده و تداوم بخش هنر و فن های اصیل ایرانی است.

ساماندهی و مرمت بزرگ ترین گنبد آجری جهان از مهم ترین اهداف و اولویت های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان است.

ارجمند افزود: مرمت های انجام شده در طی این سال ها به دلیل دقت و ظرافتی که در آن دیده شده، می تواند علاوه بر الگو بودن، سالهای متمادی ایستا و ماندگار باشند.

انجام این مرمت ها با هدف بازگرداندن عظمت و شکوه گنبد تاریخی سلطانیه و معرفی بیش ازپیش آن به عنوان یک جاذبه معماری و فرهنگی زنجان صورت می گیرد.

وی بیان کرد: خوانا سازی تزیینات، نمایش آن برای گردشگران، حفظ و تثبیت آنها یکی از اقدامات مهم است که در بناها و سایت های تاریخی در جهت حفظ و معرفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت تزیینات ایوان جنوبی گنبد سلطانیه آغاز شد

مرمت تزیینات ایوان جنوبی گنبد سلطانیه آغاز شد