مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 14:252021-11-16سياسي

استفاده از بانک اطلاعاتی تصاویر هوایی برای جلوگیری تغییر کاربری


تهیه بانک اطلاعاتی جامعی از تصاویر و نقشه های هوایی برای جلوگیری و برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی یک ضرورت است.

- ، سیدهادی مصطفوی در کارگروه عکس هوایی همدان، اظهار کرد: قرار است جلساتی بین این کارگروه با شورای حفظ حقوق بیت المال به صورت ماهانه برگزار شود و پرونده های قضایی که برای تسریع در رسیدگی به آن، نیازمند تصاویر هوایی در حوزه هایی همچون تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز است، در آنجا بررسی شود.

وی اظهار کرد: این مهم از آنجا که اطلاعات دقیق تر و جامعتری در اختیار قضات قرار می دهد هم در اتقان آرا دادگاه ها اثر مثبت دارد و هم زمینه ساز تسریع در رسیدگی به پرونده ها می شود.

معاون دادستان همدان با اشاره تغییر کاربری های زمین های زراعی و کشاورزی در سال های اخیر، افزود: تصمیم بر آن است تا جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شهرداری و دستگاه هایی که متولی تعیین کاربری اراضی هستند، نقشه های هوایی مربوطه را تهیه و همراه با پیشنهادات خود به دبیرخانه این کارگروه ارسال کنند.

مصطفوی تصریح کرد: بی تردید تصاویر هوایی برای اجرای هدفمند و صحیح سند آمایش سرزمین در سال های آتی با هدف حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از بانک اطلاعاتی تصاویر هوایی برای جلوگیری تغییر کاربری

استفاده از بانک اطلاعاتی تصاویر هوایی برای جلوگیری تغییر کاربری