مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 12:102021-11-16سياسي

آغاز کوچ پاییزه عشایر خراسان رضوی


مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی از آغاز کوچ پاییزه 2100 خانوار عشایر خراسان رضوی با 230 هزار رأس دام به مناطق قشلاقی خبر داد.

  - محمد نبوی فرد در این خصوص اظهار کرد: عشایر برون کوچ شامل تعدادی از عشایر شهرستان قوچان با 450 خانوار و بیش از 58 هزار راس دام است که در فصل قشلاق به شهرستان مراوه تپه در استان گلستان و با طی مسافت 370 کیلومتر و عبور از مسیرهای فاروج، شیروان، بجنورد، مانه و سملقان و ایلراه های شلمی و خشتلی به حوزه استان گلستان (قشلاق مراوه تپه) وارد و در آنجا مستقر می شوند.

همچنین تعداد 480 خانوار از عشایر طایفه طاهری و ایلخانی شهرستان بردسکن با بیش از 56 هزار رأس دام به شهرستان طبس در خراسان جنوبی و با طی مسافت حدود 130 کیلومتر در مناطق قشلاقی کوه سفید و چاه مسافر مستقر می گردند.

تعدادی از عشایر خواف با 6000 راس دام به شهرستان زیرکوه در استان خراسان جنوبی و تعدادی از عشایر شهرستان سبزوار(50 خانوار) با 1000 راس دام به شهرستان شاهرود (میامی) به استان سمنان کوچ می کنند.

وی افزود: عشایر درون کوچ شامل تعدادی از عشایر شهرستان های قوچان، چناران، نیشابور و مشهد می شوند که در کوچ پاییزه به مناطق قشلاقی استان در شهرستان های سرخس، کلات و حوزه شهرستان مشهد(میامی) مستقر می شوند و باقیمانده عشایر در مناطق گرمسیری در حوزه همان شهرستان های خود کوچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کوچ پاییزه عشایر خراسان رضوی

آغاز کوچ پاییزه عشایر خراسان رضوی