مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 21:102021-11-15اقتصادي

آرزوی استخدام دولتی به بهانه تحصیلات عالیه!


به اذعان کارشناسان یکی از ایرادات سیستم آموزشی کشور، مدرک گرایی و مدرک محوری است در حالی که نباید تمام ارزشها و توانمندی های افراد در مدرک خلاصه شود.

- امروزه بخش اعظمی از فارغ التحصیلان به دلیل داشتن تحصیلات عالیه آینده شغلی خود را استخدام در دستگاههای دولتی می بینند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برابر آمارها فارغ التحصیلان دانشگاهی با 45 درصد بالاترین نرخ بیکاری در کشور را دارند و این مساله بازنگری در سیستم آموزش رسمی و غیررسمی را می طلبد تا فصل جدیدی برای تربیت نیروهای انسانی بر مدار دانش و مهارت گشوده شود.

کارشناسان با اشاره به مغفول ماندن موضوع مهارت آموزی در جامعه، شکل گیری گفتمان مهارت و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در کشور را امری ضروری می دانند.

غلامحسین حسینی نیا ـ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معتقد است به دلیل نگاه مدرک گرایی در جامعه و تعدد دانشگاهها، افزایش فارغ التحصیلان بدون مهارت در کشور را شاهد هستیم.

او می گوید: برخی از فارغ التحصیلان با مدارج بالا، برای کسب مهارت به مراکز فنی و حرفه ای مراجعه می کنند در حالی که سرفصل های این مهارتها برای افراد با تحصیلات پایین تر طراحی شده است.

حسینی نیا با بیان اینکه آموزش های مهارتی باید در قالب یک اکوسیستم دیده شود، از الگوی دوگانه آلمان به عنوان یکی از الگوهای موفق بومی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرزوی استخدام دولتی به بهانه تحصیلات عالیه!

آرزوی استخدام دولتی به بهانه تحصیلات عالیه!