مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 12:452021-11-15بين الملل

درخواست رییس جمهور پیشین افغانستان از ایران


حامد کرزای رییس جمهور پیشین افغانستان طی سخنانی در وبینار بین المللی علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان درباره امنیت افغانستان گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از شفقنا، رییس جمهور پیشین افغانستان با بیان این که حوادث تروریستی اخیر نشان می دهد که با استقرار صلح دایمی و تحکیم امنیت و ثبات هنوز فاصله داریم، گفت : بدون تردید مشکلات اقتصادی و امینتی افغانستان بر منطقه و به خصوص بر کشور های همسایه تاثیر ناگواری خواهد داشت و تا زمانی که بی ثباتی در افغانستان ادامه یابد کشور های همسایه و منطقه نیز از آن به شدت متاثر خواهند شد.

وی با اشاره به آموزه های دینی گفت: بر اساس ارزش های دین اسلام و اصول بنیادین در روابط بین الملل مبنای استوار تعامل مسلمانان با سایر ملل التزام به نیکی و عدالت است.

بنابر این با توجه به این که محوریت نیکی و عدالت در روابط بین المللی مزیت نسبی فرهنگ و تمدن اسلامی شمرده می شود، ایجاب می کند که مسلمانان با رویکرد فرهنگی و تمدنی در عرصه بین المللی و روابط با سایر جوامع بشری ظاهر شوند و هویت و پیام واقعی دین اسلام را به جهانیان ارائه بدهند.

وی با بیان این که افغانستان با این که حدود چهار دهه آتش و آسیب جنگ را مظلومانه تحمل کرده اما افتخار دارد که از فتنه و منازعه مذهبی در امان است، گفت: حوادث تروریستی اخیر که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست رییس جمهور پیشین افغانستان از ایران

درخواست رییس جمهور پیشین افغانستان از ایران