مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 11:302021-11-15سياسي

ملاک انتخاب روسای دانشگاه ها چیست؟


تمام گروه ها، تشکل ها و سازمان ها و مراکز مختلف دانشگاهی و مردمی در پیشنهاد و معرفی گزینه های مختلف به وزارت علوم نقش دارند و با این شیوه، هیچ گزینه ای از نظر دور نمی افتد.

- در پی ابراز نگرانی نماینده تبریز از انتصاب های اخیر در دانشگاه های سراسر کشور که در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، مشاور وزیر علوم و سرپرست حوزه وزارتی با بیان اینکه تاکنون 24 رییس دانشگاه توسط وزیر علوم منصوب شده اند، گفت: شایستگی علمی، اعتقادی، مدیریتی و همسویی با دولت منتخب مردم، ملاک انتخاب روسای دانشگاه ها است.

دکتر علی شمسی پور در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: انتخاب روسای دانشگاه ها و مراکز و موسسات پژوهشی و آموزشی کشور یکی از مهمترین وظایف و مسئولیت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و تاثیر بسیاری در آینده این کشور و تامین نیروی انسانی متخصص برای جمهوری اسلامی دارد.

وی افزود: به علت نقش و اهمیت روسای دانشگاه های کشور در نظام آموزش عالی، مجموعه وزارت علوم حساسیت ویژه ای در انتخاب روسای دانشگاه ها دارد و سعی می شود که انتخاب روسای دانشگاه ها به احسن وجه اتفاق بیفتد و بهترین افراد ممکن در راس دانشگاه های کشور قرار بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملاک انتخاب روسای دانشگاه ها چیست؟

ملاک انتخاب روسای دانشگاه ها چیست؟