مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 10:002021-11-15پزشكي

چند توصیه برای کنترل استرس در مبتلایان به کرونا


نگرانی از ابتلا به کرونا طبیعی است، اما این نگرانی نباید بیش از حد و وسواس گونه باشد؛ باید توجه داشته باشیم که کرونا تمام شدنی نیست و باید زندگی کردن با کرونا را یاد بگیریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر منصور شیری، مدیر آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکترای روان شناسی سلامت با بیان این مطلب چند توصیه ساده، اما مهم برای کنترل استرس در مبتلایان به کرونا مطرح کرد.

مدیر آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکید کرد: اطرافیان بیمار باید به طور جدی از سرزنش بیمار پرهیز کنند، چون بیمار خودش به اندازه کافی تحت فشار است و نباید با سرزنش کردن، او را ناراحت کرد.

وی با تأکید بر اینکه فرد بیمار باید از اخبار به ویژه اخبار منفی، دور باشد، افزود: همچنین اطرافیان نباید توجه و ترحم بیش از اندازه به بیمار کنند.

حفظ ارتباط تلفنی و آنلاین با بیمار نیز کمک زیادی به او می کند.

همچنین گفت و گو درباره تجربه بهبود یافتگان کرونا به ویژه کسانی که دچار بیمار شدید شده و به زندگی عادی برگشته اند به حفظ روحیه کمک بیمار می کند.

شیری اضافه کرد: باید برای شنیدن حرف های بیمار گوش فعال داشته باشیم، در عین حال که علائم بیمار نباید زیاد چک شود چون باعث افزایش استرس بیمار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند توصیه برای کنترل استرس در مبتلایان به کرونا

چند توصیه برای کنترل استرس در مبتلایان به کرونا