مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 03:552021-11-15اقتصادي

طرح پایلوت کشت قراردادی گندم در سیستان و بلوچستان کلید خورد


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: طرح پایلوت کشت قراردادی گندم در سطح 15 هزار هکتار در سیستان و بلوچستان کلید خورد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: طرح پایلوت کشت قراردادی گندم در سطح 15 هزار هکتار در سیستان و بلوچستان کلید خورد.

امان اله طوقی در گفت وگو با ایسنا افزود: امسال برای اولین بار همزمان با چند استان کشور طرح پایلوت کشت قراردادی گندم در سیستان وبلوچستان اجرایی شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: در صورت تأمین آب در برنامه است 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با مشارکت اداره کل غله و خدمات بازرگانی، شرکت خدمات حمایتی ،صندوق بیمه کشاورزی و حمایت سازمان جهادکشاورزی بصورت قراردادی به زیر کشت گندم برود.

وی با اشاره به اهمیت این طرح تصریح کرد: در کشاورزی و کشت قراردادی کود، سم و نهاده های مورد نیاز زمان کاشت به صورت اعتباری و رایگان در اختیار کشاورز قرار می گیرد و این هزینه ها زمان خرید محصول از مبلغ خریداری کسر خواهد شد.

طوقی افزود: با اجرای این طرح کشاورزان دیگر دغدغه گرانی و تامین نهاده ها در زمان کاشت و داشت را نخواهند داشت و با مدیریت مزرعه به رکورد بسیار مناسب در عمکرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح پایلوت کشت قراردادی گندم در سیستان و بلوچستان کلید خورد

طرح پایلوت کشت قراردادی گندم در سیستان و بلوچستان کلید خورد