مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 11:202021-11-14اقتصادي

معضلی به نام نبود میدان میوه و تره بار/ شهرداری یاسوج به وعده خود عمل می کند؟


خلاء میدان میوه و تره بار در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج زمانی بیش تر احساس می شود که باغداران ناچار می شوند میوه خود را با قیمت پایین بفروشند آنوقت همین میوه با دو برابر قیمت وارد استان شود و گران تر به دست مردم برسد.

- خبرگزاری فارس یاسوج؛ نسیم راوند_ سالانه حدود 300 تن میوه در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود که اغلب میوه های هسته دار شامل سیب درختی، انگور و گردو در مناطق سردسیری و لیمو ترش، مرکبات و زیتون در شهرهای گرمسیری است.

اما علی رغم تولید محصولات باغی فراوان، قیمت میوه در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر مناطق گران تر است که نبود میدان میوه و تره بار عمده دلیل گرانی میوه در استان است.

  نبود میدان میوه و تره بار باغداران را مجبور کرده که محصول تولیدی را به قیمت خیلی پایین به دلالان بفروشند آنگاه فروشندگان میوه و تره بار میوه را با قیمت بالایی از میدان میوه و تره بار شیراز یا اصفهان بخرند و در نتیجه با افزایش قیمت به دست مردم برسانند.

فصل برداشت سیب از شهریور و مهر آغاز شده است و پیش بینی می شود بیش از 130 هزار  تن سیب از باغات استان برداشت شود  اما نبود میوه و تره بار و همچنین کمبود سردخانه موجب می شود باغداران سیب خود را به قیمت پایینی به دلالان در داخل استان و استان های همجوار بفروشند و آنگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معضلی به نام نبود میدان میوه و تره بار/ شهرداری یاسوج به وعده خود عمل می کند؟

معضلی به نام نبود میدان میوه و تره بار/ شهرداری یاسوج به وعده خود عمل می کند؟