مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 08:052021-11-14پزشكي

این علائم را دارید، به دیابت مشکوک شوید


رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه، پرنوشی، پر ادراری و پرخوری را سه علامت مهم ابتلا به دیابت دانست و گفت: نیمی از بیماران مبتلا به دیابت از بیماری خود اطلاع ندارند.

- دکتر ابراهیم شکیبا به مناسبت هفته ملی دیابت(22 تا 28 آبان) با اعلام اینکه در حال حاضر از هر 10 نفر در جهان یک نفر مبتلا به دیابت است، اظهار کرد: طبق برآورد فدراسیون بین المللی دیابت در سال 2045 شمار مبتلایان به دیابت به 700 میلیون نفر افزایش می یابد.

وی گفت: سالانه چهار میلیون نفر در جهان به دلیل این بیماری جان خود را از دست میدهند و سالانه بیش از یک میلیون عضو به دلیل دیابت در جهان قطع می شود.

وی افزود: دیابت همانند بیماری فشارخون یک بیماری خاموش است، به طوری که نیمی از افراد از بیماری خود اطلاع ندارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اگر دیابت به موقع تشخیص داده نشود و درمان مناسب برای کنترل آن صورت نگیرد، عوارض خطرناکی مانند مشکلات بینایی( رتینوپاتی)، قطع عضو بدلیل زخم دیابتیک، سکته های قلبی و مغزی، مشکلات عصبی(نوروپاتی) و مشکلات کلیوی(نفروپاتی) را به همراه دارد.

شکیبا با بیان اینکه بیماری دیابت انواع مختلفی دارد، افزود: دیابت نوع یک، بیشتر در کودکان بدلیل اختلال و یا فقدان ترشح هورمون انسولین مترشحه از لوزالمعده دیده شده و این افراد باید در طول زندگی انسو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این علائم را دارید، به دیابت مشکوک شوید

این علائم را دارید، به دیابت مشکوک شوید