مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آبان 1400 ساعت 08:002021-11-12پزشكي

آسیب مغزی چه رابطه ای با هنرآفرینی دارد؟


یکی از اساتید عصب شناسی دانشگاه پنسیلوانیا می گوید آسیب مغزی در بسیاری از موارد تولیدات هنری یک هنرمند را به سمت بهتر شدن تغییر می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، معمولا انتظار آن را نداریم که یک دانشمند، معلم یا کارآفرین بعد از جراحت مغزی یا شروع یک اختلال عصبی در کار خود بهتر شود، اما این مساله گاه در مورد هنرمندان صدق می کند.

رابرت لارنس کوون در برنامه نزدیک تر به حقیقت از شبکه پی بی اس در این باره با آنجان چترجی (Anjan Chatterjee)، استاد عصب شناسی دانشگاه پنسیلوانیا گفت وگو کرد.

مصاحبه ای غافلگیرکننده و شنیدنی که در ادامه مشروح آن را می خوانید: از مطالعه مغز چه چیزی درباره هنرآفرینی و به طور کلی زیبایی شناسی به دست می آید؟ به عنوان عصب شناس معمولا افرادی را که به انواع اختلالات عصبی دچارند مورد بررسی قرار می دهیم تا ببینیم رفتار آنها چه تغییری می کند و به این وسیله درباره سازوکار سیستم مغز نتیجه گیری کنیم.

یک پدیده متناقض وجود دارد آن هم این که در خصوص بیماری های عصبی، تولیدات هنری افراد مبتلا تغییر می کند آن هم تغییری که به عقیده کارشناسان صاحب نظر در برخی موارد رو به بهتر شدن است.

این یک مساله استثنایی است زیرا هیچوقت پس از آسیب به مغز، قدرت کلامی یا عملکرد احساسی شما بهتر نمی شود یا تصمیمات بهتری نمی گیرید اما دربار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب مغزی چه رابطه ای با هنرآفرینی دارد؟

آسیب مغزی چه رابطه ای با هنرآفرینی دارد؟