مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 10:152021-11-10اقتصادي

مالچ پاشی بدون آثار زیان بار برای زیست بوم خراسان جنوبی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: براساس تحقیق پژوهشگاه صنعت نفت در سال 98مالچ سبب از بین رفتن پوشش گیاهی و آسیب به گونه های جانوری در زیست بوم ها نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از بیرجند، طی چند روز اخیر فعالان زیست محیطی به خطر انقراض گونه در حال انقراض یوز ایرانی که در منطقه حفاظت شده نایبندان طبس زیست می کند به سبب مالچ پاشی این محدوده های اطراف به واسطه مبارزه با بیابان زدایی اشاره کرده بودند که نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این مالچ ها تأییدیه زیست محیطی دارند، اظهار داشت: مالچ پاشی امسال در 500 هکتار از عرصه های بیابانی شهرستان طبس در محدوده مسجد شکر اجرا می شود.

وی افزود: قرار است پس از مالچ پاشی 200 اصله نهال دراین منطقه کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه طبس از نظر مساحت با 5 میلیون هکتار، بزرگ ترین شهرستان کشور است، گفت: 261 هزار و 669 هکتار از این شهرستان کانون های فرسایش بادی است که  180 هزار هکتار تپه های ماسه ای این منطقه از مرز سمنان در حلوان طبس تا مسجد شکر وجود دارد که بر راه آهن طبس یزد مشرف است.

نصرآبادی افزود: عمده دلیل ماچ پاشی این منطقه  حفاظت از جاده و راه آهن است زیرا فرسایش بادی و شن های روان زیرساخت های راه آهن و تص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالچ پاشی بدون آثار زیان بار برای زیست بوم خراسان جنوبی

مالچ پاشی بدون آثار زیان بار برای زیست بوم خراسان جنوبی