مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 09:402021-11-10اقتصادي

تامین اقتصادی شرط لازم برای فرزندآوری است؛ نه شرط کافی


یک کارشناس جمعیت، با بیان اینکه تامین مالی و اقتصادی شرط لازم برای فرزندآوری بوده اما قطعا شرط کافی نیست، بیان کرد: آمارها نشان می دهد کشورها و خانواده های مرفه فرزندان کمی دارند.

- مریم اردبیلی در همایش آینده پژوهی فرهنگی و اجتماعی با تکیه بر مسئله جمعیت، با بیان اینکه فرزندآوری مسئله ای مهم است اما یک شاخص فرهنگی نیز محسوب می شود، گفت: وضعیت امید اجتماعی و حالت خانواده و سرزندگی آن از طریق میزان فرزندآوری مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ باروری نشانه آسیب پذیر شدن برخی حوزه های دیگر نیز است، بیان کرد: تمایل به فرزندآوری بسیار کاهش یافته است که شاخصی جدی بوده و باید دلایل و عوامل آن بررسی شود.

این آینده پژوه و کارشناس جمعیت، با اشاره به آمار 300 تا 800 هزار سقط سالانه در کشور، تصریح کرد: نرخ موالید و سقط به هم نزدیک است که این موضوع نقش مهمی در ایجاد بحران جمعیتی دارد.

اردبیلی با اشاره به عدم تمایل خانواده ها به فرزندآوری و مشوق های اقتصادی دولت، بیان کرد: در صورت عدم کار فرهنگی در حوزه جمعیت، مشوق های اقتصادی موجب سلب مسئولیت از خانواده می شود و به تنهایی اثرگذار نیست.

وی با تاکید بر اعمال نوآوری، بازنگری و جوان گرایی در روش های حل بحران جمعیت، اظهار کرد: باید وارد جامعه شویم و مردم را قانع کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین اقتصادی شرط لازم برای فرزندآوری است؛ نه شرط کافی

تامین اقتصادی شرط لازم برای فرزندآوری است؛ نه شرط کافی