مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 09:052021-11-10اجتماعي

خطر مرگ یوز ایرانی در کویر خراسان جنوبی/ مالچ پاشی را متوقف کنید


مالچ ها انواع مختلف دارند که شامل مالچ های بیولوژیک، زیستی، پلیمری و نفتی و معدنی هستند که استفاده از هرکدام معایب خاص خود را دارد.

- مالچ ها انواع مختلف دارند که شامل مالچ های بیولوژیک، زیستی، پلیمری و نفتی و معدنی هستند که استفاده از هرکدام معایب خاص خود را دارد.

مالچ پاشی اکنون در یکی از مهم ترین زیستگاه های یوز ایرانی در خراسان جنوبی انجام می شود که این موضوع می تواند طبیعت و محیط زیست و گونه های گیاهی و جانوری منطقه را در معرض خطر قرار دهد.

فرید فروزانفر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ریزگردها؛ یکی از مسائل مهم زیست محیطی شهرهای ما به خصوص شهرهای جنوب غربی کشور بوده که کانون آنها ابتدا کشور عراق و عربستان و سوریه بود اما جدیدا در داخل کشور نیز ایجاد می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه و دکترای معماری بیان کرد: ریشه ریزگردها خشکسالی سال های اخیر و تغییرات اکولوژیکی حاصل از احداث سدها در مسیر رودخانه ها و خشک شدن باتلاق ها و تالاب هاست و یکی از علل اصلی ایجاد ریزگرد در کشور عراق و خاورمیانه، پایبند نبودن ترکیه به معاهدات بین المللی و تسلط این کشور بر آب دجله و فرات و احداث سدهای فراوان بر روی رودخانه است که باعث ایجاد و تشدید پدیده ریزگرد در تعدادی از کشورهای خاورمیانه از جمله عراق، سوریه و ایران شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر مرگ یوز ایرانی در کویر خراسان جنوبی/ مالچ پاشی را متوقف کنید

خطر مرگ یوز ایرانی در کویر خراسان جنوبی/ مالچ پاشی را متوقف کنید