مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 06:552021-11-10بين الملل

عزم مراکش برای حل قطعی مناقشه صحرا


وزیر خارجه مراکش تاکید کرد که کشورش قصد دارد مناقشه منطقه ای ساختگی بر سر هویت مراکشی منطقه صحرا را بدون چانه زنی بر سر حقوق مشروع خود به شکل قطعی پایان دهد.

- وزیر خارجه مراکش تاکید کرد که کشورش قصد دارد "مناقشه منطقه ای ساختگی بر سر هویت مراکشی منطقه صحرا را بدون چانه زنی بر سر حقوق مشروع خود به شکل قطعی پایان دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در سخنرانی در پارلمان این کشور اظهار کرد: هدف از سخنرانی اخیر محمد ششم، پادشاه مراکش درباره این مساله (صحرای مراکش) توجه جدی و مسؤولانه نسبت به توقف قطعی درگیری منطقه ای ساختگی بر سر هویت مراکشی منطقه صحرا است.

بوریطه گفت: سخنرانی پادشاه به مناسبت راهپیمایی سبز (راهپیمایی مسالمت آمیزی که ششم نوامبر 1975 با مشارکت 350 هزار زن و مرد مراکشی برای کنترل بر صحرای مراکش و توقف استعمار اسپانیا در آن آغاز شد و رویداد مهمی در تاریخ معاصر مراکش محسوب می شود) نقشه راه روشن و شفافی را برای تثبیت هویت مراکشی منطقه صحرا و تقویت دستاوردهای کشورمان در عرصه های بین المللی ایجاد کرده و نشان دهنده آغاز فصل جدیدی پشت سر پادشاه و در چارچوب رویکرد بلند مدت برای توجه جدی و مسؤولانه نسبت به توقف قطعی درگیری منطقه ای ساختگی بر سر هویت مراکشی منطقه صحرا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم مراکش برای حل قطعی مناقشه صحرا

عزم مراکش برای حل قطعی مناقشه صحرا