مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 06:502021-11-10اقتصادي

برآورد مصرف 2500 تن تنباکوی قاچاق یا جعلی


دگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی از برآورد مصرف حدود 2500 تن تنباکوی قاچاق یا جعلی در کشور در نیمه اول امسال خبر داد.

- محمدرضا تاجدار در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت تولید سیگار در نیمه اول امسال گفت: بر اساس آمار مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات، تولید سیگار معادل 28 میلیارد و 726 میلیون نخ بوده که نسبت تولید 25 میلیارد و 122 میلیون نخ در مدت مشابه سال قبل، 14 درصد رشد داشته است.

البته به گفته وی جزییات این آمار نشان می دهد تمام شرکت های متوسط و کوچک با افت تولید مواجه شده اند و این شرکت های بین المللی هستند که رشد تولید دارند.

همان طور که قبلا هم پیش بینی شده بود، مالیات نخی که در سال 1400 اعمال شد، به تولید شرکت های کوچک و متوسط آسیب وارد کرده است.

رییس انجمـن تولیدکننـدگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی برای سیگار داخلی 250 تومان و برای تولید کنندگان خارجی 500 تومان مالیات نخی تعیین کرده است که این مسئله قیمت تمام شده سیگار و قیمت پایه فروش سیگار در هر کدام از شرکت ها را بالا برده و منجر به کاهش تولید شرکت های کوچک و متوسط داخلی شده، تصریح کرد که در مقابل سهم فروش شرکت های بین المللی افزایش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برآورد مصرف 2500 تن تنباکوی قاچاق یا جعلی

برآورد مصرف 2500 تن تنباکوی قاچاق یا جعلی