مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 12:052021-11-09اقتصادي

50 درصد از صادرات کشور به عراق از کرمانشاه انجام می شود


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: حدود 50 درصد از صادرات کل کشور به عراق توسط فعالین این عرصه از طریق مرزهای این استان صورت می گیرد.

- ، محسن دارابی ظهر امروز در نشست خبری بیست و پنجمین سالروز ملی صادرات که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه در حوزه صادرات کالاهای غیرنفتی جز پنج استان اول کشور است و در این زمینه از استان های برتر کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های کرمانشاه برای امکان افزایش صادرات به کشورهای همسایه خصوصاً عراق، افزود: اگر بخواهیم گام بلندتری در حوزه صادرات برداریم به تنهایی این امکان وجود ندارد و نیازمند شکل گرفتن اتفاقات دیگری برای این استان نیز هستیم.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه با با تاکید بر اینکه باید وضعیت مطلوبی برای تُجار در استان فراهم شود، ادامه داد: بر اساس منطق اقتصادی باید اعتبارات و منابع در جایی هزینه شود که بازدهی و بهره وری بالاتری داشته باشد.

دارابی با بیان اینکه باید توجهات بیشتری به حوزه زیر ساخت ها و امکانات برای تسریع بخشیدن به تجارت خارجی در کرمانشاه بشود، گفت: این استان 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد، اما این مرز تنها مرز کرمانشاه نیست بلکه مرز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد از صادرات کشور به عراق از کرمانشاه انجام می شود

50 درصد از صادرات کشور به عراق از کرمانشاه انجام می شود