مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 09:402021-11-08پزشكي

ایران دارای بزرگترین ذخیره خون بند ناف در خاورمیانه است


مدیر عامل رویان با اشاره به مزایای ذخیره سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیماری های احتمالی در آینده، گفت: مواردی موجود است که کودکی که فقط قادر به حرکت به صورت خزیدن بوده با سه مرتبه تزریق سلول های بنیادی قادر به راه رفتن به وسیله واکر شده است .

- ایسنا/البرز مدیر عامل رویان با اشاره به مزایای ذخیره سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیماری های احتمالی در آینده، گفت: مواردی موجود است که کودکی که فقط قادر به حرکت به صورت خزیدن بوده با سه مرتبه تزریق سلول های بنیادی قادر به راه رفتن به وسیله واکر شده است یا کودکی که هیچ تکلمی نداشته توانسته حروف را بیان کند.

دکتر مرتضی ضرابی روز دوشنبه 17 آبان در نشست با اصحاب رسانه که در بیمارستان تخت جمشید کرج برگزار شد، گفت: بانک خون بند ناف از سال 84 با هدف تامین سلول های بنیادی برای مصارف درمانی راه اندازی شد و طی سال های فعالیت بیش از 170 هزار نمونه خون بند ناف در کل کشور ذخیره سازی شده و در موارد و مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ضرابی با اشاره به اینکه 31 دفتر نمایندگی در کل کشور به جمع آوری نمونه های بند خون ناف می پردازند، افزود: این نمونه ها از کل کشور جمع آوری و به بانک خون بند ناف رویان در تهران انتقال می یابند و پس از جداسازی سلول های بنیادی ذخیره سازی صو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران دارای بزرگترین ذخیره خون بند ناف در خاورمیانه است

ایران دارای بزرگترین ذخیره خون بند ناف در خاورمیانه است