مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 08:302021-11-08پزشكي

ذخیره خون بند ناف نوزاد می تواند به درمان 100 نوع بیماری کمک کند


رییس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به اینکه ذخیره خون بند ناف با سلامت جامعه گره خورده است، ادامه داد: این اقدام می تواند در درمان حدود 100 بیماری صعب العلاج موثر باشد.

- ایسنا/البرز رییس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به اینکه ذخیره خون بند ناف با سلامت جامعه گره خورده است، ادامه داد: این اقدام می تواند در درمان حدود 100 بیماری صعب العلاج موثر باشد.

احمدرضا فیروزی روز دوشنبه 17 آبان در نشست مطبوعاتی که با حضور مدیر عامل رویان در بیمارستان تخت جمشید کرج برگزار شد، گفت: مدتی بعد از شروع به کار شرکت رویان، دفتر نمایندگی بندخون ناف در البرز راه اندازی شد و امروز بیش از 3300 ذخیره موفق خون بند ناف در البرز داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه اینکه در کل کشور نسبت ذخیره بند خون ناف با نسبت زاد و ولد در کشور متناسب نیست، گفت: حدود دو درصد جمعیت اقدام به ذخیره خون بند ناف می کنند و 98 درصد جمعیت از این موهبت محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه ذخیره خون بند ناف با سلامت جامعه گره خورده است، ادامه داد: این اقدام می تواند در درمان حدود 100 بیماری صعب العلاج موثر باشد.

وی ادامه داد: باید کمک کنیم تا 98 درصد جامعه که قریب به اتفاق از این مزایای چنین اقدامی آگاهی ندارند، به سمت ذخیره خون بند ناف نوزادانشان سوق داده شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره خون بند ناف نوزاد می تواند به درمان 100 نوع بیماری کمک کند

ذخیره خون بند ناف نوزاد می تواند به درمان 100 نوع بیماری کمک کند