مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 08:202021-11-08اقتصادي

گزارشی از عملکرد منطقه یک شرکت پالایش نفت تبریز


رییس منطقه یک شرکت پالایش نفت تبریز با بیان اینکه در پالایشگاه های نفت، واحد تقطیر به عنوان واحد مادر شناخته می شود، گفت: ظرفیت یک پالایشگاه را با ظرفیت خوراک واحد تقطیر بیان می کنند و کارکرد تمامی واحدهای فرآیندی وابسته به عملکرد این واحد است.

- حسن شریف مهر درگفت وگو با ایسنا در رابطه با منطقه یک شرکت پالایش نفت تبریز اظهار کرد: منطقه یک شرکت پالایش نفت تبریز شامل پنج واحد فرایندی است که مهمترین آن، واحد تقطیر در فشار جوّ و واحد تقطیر در خلأ است؛ نفت خام استخراجی از چاه های نفت بعد از انجام برخی عملیات، از طریق خط لوله به پالایشگاه ارسال و در مخازن نفت خام ذخیره شده و پس از تخلیه آب و املاح و نمونه گیری برای کنترل کیفیت آن به واحد تقطیر ارسال می شود.

وی ادامه داد: نفت خام ماده ی ارزشمندی است که در واحد تقطیر توسط روش های فیزیکی و عمدتا بر اساس اختلاف نقطه جوش ترکیبات آن، نسبت به استحصال محصولات اصلی و میانی اقدام می شود.

شریف مهر خاطرنشان کرد: طراحی اولیه ی پالایشگاه برای 80 هزار بشکه در روز بود که در سال های اخیر به همت متخصصین و همکاران شرکت به 110 هزار بشکه افزایش یافته است؛ نفت خام ذخیره شده در مخازن ناخالصی هایی دارد که با اینکه مقادیر آن کم است، اما هزینه های بالایی را به واحدهای پالایشی بخصوص از نظر خوردگی تحمیل می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از عملکرد منطقه یک شرکت پالایش نفت تبریز

گزارشی از عملکرد منطقه یک شرکت پالایش نفت تبریز