مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 06:252021-11-08اقتصادي

مابه التفاوت ارز 4200 تومانی مانند یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود


عبدالناصر درخشان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: ارز 4200 تومانی که قرار بود گوشه ای از مشکلات معیشتی مردم را حل کند و مسیری باشد برای رسیدن ارزان کالاهای اساسی به دست مردم متاسفانه راه را برای ثروت اندوزی چند ده هزار میلیاردی رانت خواران فراهم کرد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده به عنوان نماینده مجلس بارها این سوال پیش آمده که وقتی که سالیانه دهها میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی ارز ترجیحی پرداخت شده چرا قیمت کالا نه پلکانی بلکه آسانسوری بالا می رود.

وی با تاکید بر حذف دلار 4200 تومانی، ادامه داد: از نهادهای نظارتی و دستگاه قضایی و سازمان بازرسی انتظار می رود با حساسیت ویژه مسیر مصرف این ارز را دنبال کرده و با رانت خواران و افرادی که زمینه رانت را فراهم کرده اند، برخورد کنند.

درخشان با بیان اینکه اگر همین مبلغ مابه التفاوت ارز را در اختیار خود مردم بگذاریم دست رانتخواران هم کوتاه خواهد شد، گفت: پیشنهاد بنده این است که ارز 4200 حذف و مابه تفاوت آن مستقیما مانند یارانه به حساب سرپرستان خانوار  واریز شود.

وی گفت: بنده به شدت مخالف کارت اعتباری خرید از فروشگاهای خاص هستم که این خود زمینه ساز رانت و فساد و رسیدن کالاهای بی کیفیت به دست مردم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مابه التفاوت ارز 4200 تومانی مانند یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود

مابه التفاوت ارز 4200 تومانی مانند یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود