مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 04:352021-11-08اقتصادي

ذهنهای ایده پرداز در انتظار حمایت


با به کارگیری مکانیزاسیون و تکنولوژی روز می توان برای توسعه و رونق کشاورزی کمک شایان توجهی کرد، بخصوص در استانی که کشاورزی در این خطه حرف اول را می زند.

- خلیل سید محمدی یک مخترع جوان پیرانشهر، در گفت و گو با ایسنا عرصه فعالیت خود را تولید ادوات و ماشین آلات صنعت کشاورزی عنوان کرد و با بیان اینکه از سال 1369 در این زمینه مشغول به کار است، ادامه داد: در سال 65 برای نخستین بار در ایران و منطقه دروگر جلو تراکتور را ساختیم.

این مخترع دومین دستگاه ابداعی خود را کمباین یدکی کاه کوب عنوان کرد و گفت: در سال 1373 به این موفقیت دست پیدا کرده ام که این نیز برای نخستین بار بود.

سیدمحمدی خاطرنشان کرد: در سال 1376 برای نخستین بار کمباین غلات کاه کوب خودرو را برای نخستین بار در منطقه ساختیم که برند آن نیز به نام شرکت ما ثبت شده است.

گرانی علوفه دام در تقویت انگیزه ام برای اختراعات موثر بود این جوان مخترع اضافه کرد: در مقطعی با گرانی شدید علوفه رو به رو شدیم، به طوری که اغلب دامداران حاضر به نگهداری از دام خود نبودند و ترجیح می دادند آنها را به فروش برسانند، به طوری که دام ها به خاطر گرانی علوفه به عراق عرضه می شد.

وی اضافه کرد: گرانی علوفه باعث شد من برای ساخت و طراحی کمباین علوفه دست به کار شده و به تنهایی این مهم را دنبال کردم که خوشبختانه به نتیجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذهنهای ایده پرداز در انتظار حمایت

ذهنهای ایده پرداز در انتظار حمایت