مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 10:402021-11-07اقتصادي

همه چیز درباره تسهیلات صنایع کوچک


مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه أگذاری صنایع کوچک ضمن ارائه توضیحاتی درباره انواع ضمانتنامه ها و وثایق و کارمزدهای آن ها، گفت که در حال حاضر سقف ضمانت نامه برای هر واحد صنعتی سه میلیارد تومان است، - اما با توجه به تغییرات نرخ ارز و تورم برنامه ریزی شده تا سه ماه آینده ضمانت نامه های اعتباری تا مبلغ پنج میلیارد تومان و ضمانت نامه های پیمانکاری تا مبلغ هفت میلیارد تومان صادر شود.

محمد حسین مقیسه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی بویژه واحدهای در مقیاس صنایع کوچک و یا خرد، تصریح کرد: در همه کشورها موضوع تامین مالی یکی از مهمترین چالش ها و مشکلات واحدهای صنعتی کوچک به ویژه در شروع کار آن ها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه موسسات مالی و اعتباری و بانک ها برای اعطای تسهیلات تمایل دارند وثایق سهل و آسان دریافت کنند، گفت: شرایط کسب و کار در کشور ما و ضوابط و مقررات در نظام بانکی کار را به سمت و سویی برده که این تسهیلات حتما باید در قبال وثایق شهری انجام شود.

دولت ها در پنج دهه گذشته در همه جای دنیا به این فکر افتادند که راه حلی برای این معضل پیدا کنند و آن استفاده از طرح های تضمین اعتباری است که می تواند خودش را در قالب های مختلفی نشان دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره تسهیلات صنایع کوچک

همه چیز درباره تسهیلات صنایع کوچک