مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 07:152021-11-07اقتصادي

ماهی خاویار ایرانی به کیلویی 16میلیون تومان رسید


مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می کنیم ایران ظرف ده سال آینده جزو کشور های دوم یا سوم تولید خاویارپرورشی در جهان باشد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دیده بان ایران، ناصر کرمی راد، مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران اظهار کرد: طبق گزارش سازمان فائو، ایران در سال 2019 در تولید خاویار پرورشی گونه بلوگا یا فیل ماهی که ارزشمندترین گونه خاویار پرورشی در جهان است، رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وی گفت: کشور چین در حال حاضر رتبه نخست تولید خاویار پرورشی را در بین کشورهای دنیا در اختیار دارد.

کرمی راد، میزان تولید خاویار پرورشی و گوشت ماهیان خاویاری را در سال گذشته به ترتیب 12 تن و بیش از سه هزار و 500 تن عنوان کرد.

مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایرژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران بیان کرد: سال گذشته طبق آمار گمرک ایران، بیش از 4 تن خاویار پرورشی و بالای یک هزار تن گوشت ماهیان خاویاری به ارزش بالای 16 میلیون دلار از کشور صادر شد.

وی اضافه کرد: خاویار پرورشی ایران به طور عمده به 24 کشور دنیا در سال گذشته در حوزه آسیا، اروپا، آمریکا و خاورمیانه صادر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهی خاویار ایرانی به کیلویی 16میلیون تومان رسید

ماهی خاویار ایرانی به کیلویی 16میلیون تومان رسید