مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 13:402021-11-06بين الملل

ایجاد پایگاه اطلاعاتی دائم شرط لازم برای مقابله با چالش های جدید افغانستان


کارشناسان حاضر در کنفرانس بین المللی «وضعیت جدید افغانستان؛ بایدها و نبایدها» علاوه بر اتحاد کشورهای آسیای مرکزی بر ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی دائمی برای مقابله با تهدیدات تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در کنفرانس بین المللی کارشناسان منطقه با عنوان وضعیت جدید افغانستان؛ بایدها و نبایدها در شهر بیشکک، کارشناسان بین المللی گزارش های خود را درباره وضعیت افغانستان مطرح و در آخر جلسه قطعنامه نهایی اتخاذ شد.

در این کنفرانس بین المللی کارشناسان داخلی و کارشناسان خارج از کشور، مانند آلمان، فرانسه، روسیه، ازبکستان، قزاقستان، ایران، هند و ترکیه در مورد موضوع کشورهای آسیای مرکزی در شرایط جدید ژئوپلیتیکی در پس زمینه وضعیت افغانستان سخنرانی کردند.

  طلعت بیک مصدق اف کارشناس و معاون شورای امنیت قرقیزستان در مورد وضعیت و چشم اندازهای روابط کشورهای آسیای مرکزی از جمله قرقیزستان، با حکومت طالبان سخنرانی کرد.

به گفته کارشناس قرقیزی، برقراری ارتباط با حکومت طالبان یک امر واقعی است که باید آن را  پذیرفت و جامعه بین المللی باید دنبال راه حل مشکلات در این کشور باشد تا اینکه جنگ داخلی احتمالی بوجود نیاید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد پایگاه اطلاعاتی دائم شرط لازم برای مقابله با چالش های جدید افغانستان

ایجاد پایگاه اطلاعاتی دائم شرط لازم برای مقابله با چالش های جدید افغانستان