مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 12:002021-11-06اقتصادي

چرا عرضه ماهی در خراسان شمالی آنقدر گران است؟


رییس اداره شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه قیمت ماهی در این استان بالا است، گفت: علل مختلفی در این امر دخیل هستند.

- میرقراچورلو در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: نبود کارخانه تولید خوراک ماهی یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت ماهی بوده است، بطوریکه برای تولید یک کیلوگرم ماهی قزل آلا باید 1.

3 کیلوگرم خوراک ماهی مصرف شود و برای تولید 10 تن ماهی 13 تن خوراک نیاز است که باید این خوراک از استان هایی همچون خرم آباد، کرمانشاه و .

وارد شود.

وی گفت: برای حمل این میزان از خوراک ماهی، پرورش دهنده ماهی در خراسان شمالی باید بالغ بر 10 تا 20 میلیون تومان هزینه کند که این هزینه بر روی قیمت فروش ماهی تاثیرگذار است.

میرقراچورلو افزود: در خراسان شمالی 11 کارخانه تولید خوراک دام وجود دارد اما به این کارخانه ها اجازه تولید خوراک ماهی نمی دهند که یکی از دلایل این است که گفته می شود ممکن است مقداری از تولید انجام شده به فروش نرود در نتیجه بر اثر دپو شدن، تاریخ گذشته شود و زمینه مسمومیت آبزیان را به وجود آورد.

وی ادامه داد: اما می توان با بازاریابی های صورت گرفته تولید بیش از نیاز استان را به سایر استان ها صادر کرد که در این صورت پرداخت کرایه حمل بر دوش مردم استان نخواهد افتاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا عرضه ماهی در خراسان شمالی آنقدر گران است؟

چرا عرضه ماهی در خراسان شمالی آنقدر گران است؟