مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 05:152021-11-06اقتصادي

جهانی سازی قیمت انرژی؛ به نام عدالت و به کام کسری بودجه


اندیشکده اقتصاد مقاومتی در نامه ای به رییس سازمان برنامه و بودجه، به نقد گزاره های مطرح شده در گزارش اخیر این سازمان پرداخت.

- ، اندیشکده اقتصاد مقاومتی در نامه ای به مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، به نقد گزاره های مطرح شده در گزارش اخیر این سازمان با عنوان یارانه ها در اقتصاد ایران (با تاکید بر یارانه های فرابودجه ای و پنهان) پرداخت.

بر اساس گزارش مذکور که شهریور ماه امسال منتشر شد، میزان یارانه اعطایی در بخش انرژی کشور در سال 1400 بیش از 1,200 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

در این نامه رقم محاسبه شده یارانه حامل های انرژی که با واژه یارانه پنهان مطرح شده، از جهت وابستگی به قیمت های جهانی و نرخ ارز و همچنین مسیری برای کاهش کسری بودجه مورد نقد قرار گرفته و تاکید شده است که این قبیل ارقام نجومی برای یارانه های انرژی می تواند منجر به خطا در سیاستگذاری و تصمیم گیری های کلان کشور شود.

با وجود این تاکید شده است که شرایط فعلی قیمت گذاری حامل های انرژی از جهات توزیع عادلانه یارانه های انرژی ، عرضه انرژی با کمترین هزینه برای دولت و کنترل مصارف غیرضرور و مشترکین پرمصرف و بدمصرف مطلوب نیست و لازم است با شناسایی درست وضع موجود تصمیمات متناسب اخذ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهانی سازی قیمت انرژی؛ به نام عدالت و به کام کسری بودجه

جهانی سازی قیمت انرژی؛ به نام عدالت و به کام کسری بودجه