مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آبان 1400 ساعت 21:252021-11-05پزشكي

مصرف کوکایین سبب اختلالات ناباروری با عامل لوله ای در زنان می شود


فلوشیپ مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان گفت: مصرف کوکایین روی اسپرم ها تاثیر منفی دارد و سبب اختلالات ناباروری با عامل لوله ای در زنان می شود.

- ایسنا/لرستان فلوشیپ مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان گفت: مصرف کوکایین روی اسپرم ها تاثیر منفی دارد و سبب اختلالات ناباروری با عامل لوله ای در زنان می شود.

دکتر مهدیه مریدی در خصوص ناباروری و دلایل آن در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر یک زوج پس از یک سال اقدام به باردارشدن کردند و نتوانند به بارداری موفق دست پیدا کنند و به فرزندآوری برسند به آن ناباروری می گویند.

وی با تاکید بر اینکه البته در شرایطی ممکن است این تعریف متفاوت باشد و بخواهیم زودتر بررسی های زوجین را انجام دهیم، افزود: زمانیکه سن خانم بالای 35 سال باشد و یا بیماری هایی نظیر آندومتریوز و یا جراحی لگن و تخمدان و قاعدگی های نامرتب داشته باشد که در چنین مواردی ضرورت دارد بررسی ها زودتر انجام شود.

این فلوشیپ مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان گفت: در مواردی که در آزمایش نوع اسپرم آقایان، تعداد، حرکت و شکل آن اختلالی وجود داشته باشد صبر نمی کنیم یک سال سپری شود و در مدت شش ماهه این بررسی را انجام می دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف کوکایین سبب اختلالات ناباروری با عامل لوله ای در زنان می شود

مصرف کوکایین سبب اختلالات ناباروری با عامل لوله ای در زنان می شود