مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 14:402021-11-04بين الملل

تشکیل کارگروه مشترک ترکیه و آمریکا برای حل مشکل سامانه اس- 400


«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از تشکیل کارگروه مشترک آمریکا و ترکیه برای حل پاره ای از مشکلات فیمابین که منجر به ایجاد تنش های کم سابقه در روابط دو کشور شده خبر داد.

- به نقل از اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه از تشکیل کارگروه مشترک آمریکا و ترکیه برای حل پاره ای از مشکلات فیمابین که منجر به ایجاد تنش های کم سابقه در روابط دو کشور شده خبر داد.

بر اساس این گزارش، چاووش اوغلو امروز در جریان برگزاری جلسه کمیسیون بودجه پارلمان ترکیه گفت که آنکارا به حفظ تماس های خود با رییس جمهور آمریکا ادامه داده و دیدار اخیر جو بایدن و اردوغان را نیز سازنده توصیف کرد.

وزیر خارجه ترکیه در خصوص مشکلات موجود در روابط میان کشورش و آمریکا گفت: ما مخالفت خود را با موضع ایالات متحده در مورد پ.

ک.

ک و سامانه S-400 اعلام کردیم زیرا این موضع با روح اتحاد ما مطابقت ندارد.

ما یک کارگروه برای حل این مسائل ایجاد خواهیم کرد.

ما قبلاً گفته بودیم که چنین پیشنهادی را به ایالات متحده داده ایم و اکنون یک پیشنهاد جدید از ایالات متحده، از طرف بایدن ارائه شده است.

لازم به ذکر است، وزارت دفاع ترکیه نیز امروز خبرهای منتشر شده در خصوص قصد این کشور برای انتقال سامانه موشکی اس - 400 روسی به پایگاه هوایی اینجرلیک، یعنی محل استقرار نیروهای آمریکایی در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل کارگروه مشترک ترکیه و آمریکا برای حل مشکل سامانه اس- 400

تشکیل کارگروه مشترک ترکیه و آمریکا برای حل مشکل سامانه اس- 400