مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 12:452021-11-03پزشكي

امکانات ورامین برای مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان بسیج شد


با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان، تمامی امکانات شهرستان ورامین برا ی مقابله با این بیماری بسیج شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ورامین، حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: شهرستان ورامین به دلیل برخورداری از تالاب فصلی بندعلیخان و ورود پرندگان مهاجر و نیز مراکز متعدد تولید جوجه اردک، در معرض خطر آنفولانزای فوق حاد پرندگان است از این رو، امکانات شهرستان برای مقابله با این بیماری در حال آماده باش کامل است.

وی گفت: وجود تالاب فصلی بندعلیخان در شهرستان ورامین باعث می شود تا همه ساله هزاران قطعه پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی، این تالاب را انتخاب کنند که این امر نیز می تواند احتمال شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان را افزایش دهد.

فرماندار ورامین تصریح کرد: علاوه بر این، استقرار ده ها واحد پرورش جوجه اردک یک روزه و مرغ در شهرستان باعث می شود تا توجه مسوولان به پیشگیری از شیوع این بیماری معطوف شود و با تشکیل جلسات تخصصی با حضور مسوولان ذیربط، تلاش شود تا از شیوع ویروس این بیماری جلوگیری و یا در صورت ابتلا، از ورود خسارات کلی به تولید کنندگان جلوگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکانات ورامین برای مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان بسیج شد

امکانات ورامین برای مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان بسیج شد