مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 11:052021-11-03اقتصادي

بانک مرکزی: چک های ثبت نشده در سامانه صیاد را قبول نکنید


ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد و نگهداری سیستمی زنجیره انتقالات چک در این سامانه می تواند راهکار مناسب برای مقابله با جعل یا کلاهبرداری باشد.

- ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد و نگهداری سیستمی زنجیره انتقالات چک در این سامانه می تواند راهکار مناسب برای مقابله با جعل یا کلاهبرداری باشد.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: بانک مرکزی تاکید دارد که افراد چک های جدیدی را که در سامانه صیاد ثبت نشده است را قبول نکنند، زیرا براساس اصلاحیه اخیر قانون صدور چک بانک در زمان نقد کردن چک نمی تواند وجهی را به فرد پرداخت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از بانک مرکزی، آمنه نادعلی زاده با اشاره به تصویب قانون اصلاح قانون صدور چک در سال 1397 در مجلس شورای اسلامی، گفت: محتوای این قانون به سیستمی شدن نقل و انتقالات چک اشاره دارد.

یعنی زمانی که چک بین شخص صادرکننده و گیرنده چک تبادل می شود، باید ثبت الکترونیکی آن نیز در سامانه صیاد اتفاق افتد.

وی افزود: این طرح از ابتدای فروردین ماه سال 1400 با توزیع چک های جدید بنفش رنگ صیادی آغاز شد، از جمله ویژگی های این چک ها می توان به رنگ این چک ها و تمایز آنها از چک های قدیمی اشاره کرد، همچنین بر روی این چک ها نیز عبارتی تحت عنوان کارسازی این چک منوط به ثبت صدور و تایید آن در سامانه صیاد است درج شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی: چک های ثبت نشده در سامانه صیاد را قبول نکنید

بانک مرکزی: چک های ثبت نشده در سامانه صیاد را قبول نکنید