مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 09:152021-11-03پزشكي

تاثیر اضافه وزن بر رشد قد در کودک


متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه نباید از کنار اضافه وزن و چاقی در کودکان به سادگی عبور کنیم، گفت: چاقی کودک بر رشد قدی او تاثیر منفی دارد، والدین باید زیر نظر پزشک متخصص برای کودک دارای اضافه وزن و یا کودک لاغر رژیم تغذیه ای صحیح دریافت کنند و از دادن رژیم .

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه نباید از کنار اضافه وزن و چاقی در کودکان به سادگی عبور کنیم، گفت: چاقی کودک بر رشد قدی او تاثیر منفی دارد، والدین باید زیر نظر پزشک متخصص برای کودک دارای اضافه وزن و یا کودک لاغر رژیم تغذیه ای صحیح دریافت کنند و از دادن رژیم های خودسرانه پرخوری و کم خوری به کودک به شدت پرهیز کنند.

دکتر مجید هاشمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه وزن کودک نیز هماهند وزن بزرگسالان دارای اهمیت است، اظهار است: وزن کم در کودک نشان دهنده این مسئله است که آن کودک تغذیه مناسبی نداشته و به مرور زمان این کمبود وزن در رشد قد او نیز تاثیر خواهد گذاشت.

این متخصص تغذیه در ادامه در خصوص تبعات اضافه وزن در کودکان و به ویژه دختران، توضیح داد: دختران دارای اضافه وزن در آینده دچار عوارض فراوانی خواهند شد و بسیاری مواقع این عوارض پایا و ماندگار است، زمانی که که کودک در سنین پایین دچار چاقی و اضافه وزن می شود، احتمال بروز بیماری هایی مانند بیماری ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر اضافه وزن بر رشد قد در کودک

تاثیر اضافه وزن بر رشد قد در کودک