مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 08:002021-11-03اقتصادي

پیشرفت 75 درصدی ساخت تونل کبیرکوه در استان ایلام


مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت 75 درصدی ساخت تونل کبیرکوه در استان ایلام خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالله بهادری صبح چهارشنبه در بازدید از مراحل ساخت تونل کبیرکوه در بین شهرستان های دره شهر و آبدانان اظهار کرد: تونل کبیرکوه از چند لحاظ چه در سطح استان و چه در سطح ملی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه این تونل گردنه سخت گذر کبیر کوه بین شهرستان های دره شهر و آبدانان نزدیک به 180 پیچ پرحادثه را حذف می کند، افزود: دسترسی شهرستان های شمال و جنوب استان و حتی در آینده از طریق راه ارتباطی سیروان- بدره و سایر پروژه های راه سازی دیگر تردد بین استان های کرمانشاه به خوزستان را تسهیل و کوتاه ترمی کند.

بهادری بیان کرد: ساخت این تونل همچنین به عنوان یک راه عمود بر راه های موازی دیگر دسترسی استان های مرکزی به مرزهای غربی نظیر مرز چیلات را امکان پذیر می سازد که از این نظر به لحاظ پدافند غیرعامل از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه مراحل تکمیل تونل کبیرکوه بی وقفه ادامه دارد، افزود: تونل اصلی با چهار هزار و 750 متر طول حفاری و کف برداری شده و یک هزار متر لاینینگ (پوشش بتونی سقف و دیوارها) آن به انجام رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 75 درصدی ساخت تونل کبیرکوه در استان ایلام

پیشرفت 75 درصدی ساخت تونل کبیرکوه در استان ایلام