مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 11:252021-11-02بين الملل

تلاش برای کشف پادشاهی های فراموش شده در عربستان


باستان شناسان در عربستان سعودی کاوش برای کشف بقایای به جامانده از پادشاهی های باستانی و فراموش شده در «العلا» را آغاز کرده اند.

- باستان شناسان در عربستان سعودی کاوش برای کشف بقایای به جامانده از پادشاهی های باستانی و فراموش شده در العلا را آغاز کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از رویترز، گروهی از باستان شناسان کاوش برای کشف بقایای پادشاهی های باستانی و فراموش شده دادان و لحیان را در میانه صحرا و کوه های منطقه باستانی العلا واقع در شمال غربی عربستان آغاز کرده اند.

العلا که پس از افتتاح در سال 2019 به یکی از مقاصد گردشگری عربستان سعودی تبدیل شده است، بیشتر به دلیل وجود مقبره های عظیم مداین صالح ، شهری 2000 ساله که توسط نبطیان ساخته شد، شناخته می شود.

نبطیان گروهی از اعراب پیش از اسلام بودند که شهر پترا واقع در اردن را نیز تاسیس کردند.

گروهی از باستان شناسان عرب و فرانسوی در حال حاضر مشغول کاوش پنج محوطه مشخص برای کشف بقایای مرتبط با تمدن دادان ها و لحیان ها، قدرت های منطقه ای مهمی که 2000 سال پیش شکوفا شدند، هستند.

از دادان در عهد عتیق نام برده شده است و لحیان نیز به عنوانی یکی از بزرگ ترین پادشاهی های زمان خود شناخته می شد که از مدینه تا جنوب عقبه واقع در شمال اردن امروزی را دربرمی گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای کشف پادشاهی های فراموش شده در عربستان

تلاش برای کشف پادشاهی های فراموش شده در عربستان