مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 10:102021-11-02اقتصادي

منشاء همه مشکلات تحریم نیست/سیاست های مالی دولت انقباضی نیست


معاون رییس جمهور ورییس سازمان برنامه و بودجه درباره سیاست های مالی دولت سیزدهم گفت: سیاست مالی دولت تمرکز بر مدیریت هزینه ها است و این به معنای انقباض مالی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه، دومین جلسه تبیین رویکردهای تدوین لایحه بودجه سال 1401 با حضور رییس و اعضا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزارشد تا دیدگاه های دولت و مجلس برای گام ها و در کل افزایش رشد اقتصادی شود.

اما این اهداف مغفول مانده و باید بر شاخص های کلان اقتصادی متمرکز شد.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان عامل مشکلات اقتصادی کشور را صرفاً به علت تحریم دانست؛ گفت: در همه سال های بعد از انقلاب تحریم با درجات مختلف وجود داشته؛ قیمت نفت بالا و پایین شده؛ هر چهار دولت بعد از دفاع مقدس هزینه های زیادی در توسعه زیرساخت ها کرده اند اما تمرکزی بر رشد اقتصادی نداشته اند؛ اگر دولت و مجلس و در یک کلام حاکمیت بر رشد اقتصادی متمرکز شود به دست آوردن نرخ های بالای رشد در سال آینده دور از دسترس نیست.

معاون رییس جمهور اهمیت جذب منابع از سوی مسئولان را یادآور شد؛ و گفت: مدیریت به معنای هزینه کردن منابع نیست؛ مدیران دولتی به مورد مدیران استانی باید در جذب سرمایه، خلاق و توانمند باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشاء همه مشکلات تحریم نیست/سیاست های مالی دولت انقباضی نیست

منشاء همه مشکلات تحریم نیست/سیاست های مالی دولت انقباضی نیست