مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 06:052021-11-01فرهنگي

قتل عام انگلیسی!/روایت یک کشتار دسته جمعی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، استان زنجان با برخورداری از قدمت 3 هزار ساله دارای، آثار و بناهای تاریخی ارزشمند است که هریک از آنها در نوع خود منحصر به فرد بوده و دارای ویژگی خاص معماری و ارزش های فرهنگی و هنری است، آثاری که تجلی و تبلور جریانات فرهنگی و فکری و زبانی گویا از شرح حال گذشتگان این مرز و بوم است.

از بناهای تاریخی مهم در استان زنجان گنبد تاریخی سلطانیه بزرگترین گنبد آجری، مسجد جامع (مسجد سید) و مسجد چهل ستون و مسجد سید فتح الله، رختشویخانه زنجان، حمام های قدیمی، مساجد قدیمی، کاروانسراها همانند کاروانسرای ملک، سرای حاج علی قلی و موزه مردان نمکی است.

یکی دیگر از بناهای تاریخی و مذهبی زنجان مقبره سید میرزا ابوالقاسم مجتهد میرزایی از علمای بزرگ استان است که صاحب آرامگاه یکی از روحانیون تراز اول عصر ناصری است که در قلع  و قمع عوامل ملامحمدعلی باب مؤثر بوده است.

مقبره سید میرزا ابوالقاسم مجتهد میرزایی یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در زنجان است که قدمت آن مربوط به قاجاریه است و در تاریخ 14 مرداد ماه 1382 به شماره ثبت 9445 در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

در انتهای خیابان امام نرسیده به میدان 15 خرداد کوچه رضایی، منتهی الیه سمت غربی شهر قدیمی زنجان، اثر ملی آرامگاه موسوم به مقبره میرزا قرار گرفته است،  آرامگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قتل عام انگلیسی!/روایت یک کشتار دسته جمعی

قتل عام انگلیسی!/روایت یک کشتار دسته جمعی